Uvarme si plastelínu

marca 29, 2015

Keď som bola malá, so starším bratom sme sa často hrali s plastelínou. Mamka nám dala drevené lopáre a my sme tvorili a tvorili. Plastelína, ktorú si pamätám z detstva, bola tuhá a dosť rýchlo stvrdla. Dá sa samozrejme kúpiť ešte aj dnes a je oveľa lacnejšia ako dnešná slávna Play Doh

O jej existencii som sa dozvedela, keď mal Jonáš 2 roky a ja som si povedala, že je na ňu ten správny čas. Keď som vošla do hračkárstva, skoro som odpadla koľko rôznych druhov plastelíny existuje :-D ....a to príslušenstvo k nej. Valčeky, formičky a všakovaké strojčeky a klieštiky. Dieťa sa môže zahrať na predavača zmrzliny, či na kuchára a uvariť ten najlepší obed. 

Syna to veľmi začalo baviť a dodnes je to jeho jedna z najobľúbenejších hier. Dokáže si modelovať celé hodiny. A tu nastal kameň úrazu. Plastelína sa u nás začala kupovať na kilá. Jonášovi je totiž jedno, že každá má inú farbu. On si ich stále spája do jednej obrovskej hromady..veď chlapec :-) 

Prestalo ma to baviť. Chodiť každý týždeň do "plastelinárne" ma už omrzelo. A povedzme si pravdu, že plastelíny v tých téglikoch nie je až tak veľa. Teda aspoň pre nás jej bolo stále málo. Tak som začala pátrať ako ju môžem vyrobiť doma. Gúglovala som a študovala. Chcela som takú, ktorú nemusím robiť veľmi dlho a nepotrebujem na ňu veľa ingrediencií. A podarilo sa. Netuším už na akom webe som ju objavila, pretože receptov na homemade plastelínu je veľmi veľa. 

Tak som teda uvarila svoju prvú plastelínu v živote. Bola som nadšená aká je jemná. Akú ma konzistenciu a že presne poznám jej zloženie. A dokonca sa nič neudeje, keď sem- tam skončí aj v bruchu :-D  

V neposlednom rade vydrží veľmi dlho bez toho, aby sa vysušila. Samozrejme musí byť uzavretá. My ju máme v plastovej dóze, no môže sa uskladňovať aj v igelitovom sáčku. Od toho dňa už plastelínu nekupujeme. Pekne sa nám varí hneď vedľa kuracej polievky :-D 


Suroviny:
 1 hrnček hladkej múky
 pol hrnčeka soli
 1-2 PL oleja 
 1 lyžička kyseliny citrónovej
 1 hrnček vody
 potravinárske farbivo

krásne kuchynské prívesky-menovky ( soľ..olej)  som si kúpila od Jana Fiore


Postup:
Do hrnca si dáme múku, olej, soľ, kyselinu citrónovú a vodu, do ktorej zamiešame farbivo. 
A teraz už len miešame a miešame a stále miešame. Je potrebné stáť pri hrnci a naozaj sa plastelíne poctivo venovať. Pár krát mi už totiž prihorela. Miešame ju do bodu, keď sa nám začne odlepovať od hrnca a pekne sa nám vytvára tuhšia zmes. Je to jednoduché rozpoznať. Následne ju dáme poriadne vychladnúť a je to!






...vraj hrad :-D

Doplastelínovania priatelia! 

Vaša B.

You Might Also Like

2 komentárov

DVEmatky

Reumama blog

Slivníkovo eshop

Slivníkovo eshop